[Opgelost] Bankmutaties onjuist ingelezen (update 11-11 15:00)

Monday 09 November 2020


Update 11-11-2020 15:00 uur

Opgelost: Bankmutaties met foutieve bedragen

Zojuist zijn de herstelwerkzaamheden afgerond en zijn alle bankmutaties van de afgelopen 3 dagen in de administraties geïmporteerd waarmee in alle administraties de transacties en saldi weer correct worden weergegeven. Dit is eenvoudig zelf na te gaan door het banksaldo van de bankdagboeken te controleren of door de bankmutaties in de boekhouding te vergelijken met de mutaties in bijvoorbeeld het bankportaal of de mobiel bankieren app. Mochten er desondanks verschillen worden geconstateerd, dan raden wij aan contact op te nemen met onze support desk. U kunt vanaf nu ook weer volop gebruik maken van de bankfunctionaliteit in onze boekhoudsoftware.

 

---

Vanmorgen (9-11-2020) is gebleken dat bankmutaties die via de geautomatiseerde bankkoppeling zijn geïmporteerd foutieve bedragen tonen in de administratie. Momenteel onderzoeken wij dit en adviseren wij om de bankmutaties even te laten staan en de bankfunctionaliteit tijdelijk even niet te gebruiken. Onze excuses voor het ongemak. 


Update 11-11-2020 10:15 

De herstelwerkzaamheden voor de bankmutaties met foutieve bedragen zijn bijna afgerond. Wij verwachten dat woensdag in de loop van de middag in alle administraties de transacties en saldi weer correct worden weergegeven. Wij raden aan om de foutieve bankmutaties in de administraties te laten staan en de bankfunctionaliteit tot die tijd niet te gebruiken.

Update 10-11-2020 21:30 

Dinsdagavond is gestart met het herstellen van de bankmutaties met foutieve bedragen. Wij verwachten dat dit proces enkele uren in beslag zal nemen. Woensdagochtend zullen de nieuw ontvangen bankmutaties van afgelopen dagen weer worden ingelezen. Dit zal echter iets later zijn dan gebruikelijk. Wij verwachten dat woensdag rond 12.00 uur in alle administraties de transacties en saldi weer correct worden weergegeven. Woensdag in de ochtend volgt er weer nieuwe communicatie. Wij raden aan om de foutieve bankmutaties in de administraties te laten staan en de bankfunctionaliteit tot die tijd niet te gebruiken.

Update 09-11-2020 22:00 

Maandagochtend is geconstateerd dat bankmutaties die via de bankkoppeling zijn geïmporteerd foutieve bedragen tonen in de administratie. Momenteel werken we aan de oplossing om dit herstellen en is de bankkoppeling tijdelijk uitgeschakeld. Dinsdag verwachten wij de herstelwerkzaamheden verder afronden en vanaf woensdag verwachten wij dat de informatie weer up-to-date en correct in de administraties zal staan. Dinsdag aan het einde van de dag volgt er weer nieuwe communicatie. Wij raden aan om de foutieve bankmutaties in de administraties te laten staan en de bankfunctionaliteit ook dinsdag niet te gebruiken.

Contact

Maak een incident aan via onze Selfservice website:
https://support.exact.com

Wij zullen de melding zo snel mogelijk in behandeling nemen.

NB: Houd je gebruikersnaam voor zowel de portal als voor Exact Multivers bij de hand, hier kan om gevraagd worden.

Kijk voor meer informatie over onze andere applicaties voor online boekhouden op onze website.